mandag 28. juli 2008

Hei=o)

Hei igjen!

takk for alle kommentarer, det er hyggelig å se at folk er innpå siden og leser. Da føles det hvertfall ikke som om jeg skriver til meg selv! hehe.

Det er en stund siden sist jeg har skrevet nå, det kommer av at jeg har veldig mye å gjøre.

Ground School, som da er teori til Privatflysertifikatet er veldig omfattende og jeg kan vel trygt si at de timene her ikke er som god gammeldags norsktime på skolen!

Igår, 26. juli logget jeg min første flytime, fikk en introduksjon i å styre flyet, og noen enkle manøvrer. Vi fløy tidlig, kl 07, fordi da er temperaturen "lav" (25 grader) og vinden roligst.

Flyet vi bruker er av typen Cessna 172S Skyhawk, og mitt fly hvor jeg logget første time heter N7265B.

Idag hadde jeg min andre time, hvor vi øvde på steep turns, slow flight, og forskjellige typer stalls. (stalls- flyr ved så lav hastighet at vingen mister løft).



Her er de andre norske guttene i klassen min!
Så skal jeg prøve å skrive så ofte som mulig!

5 kommentarer:

Kake sa...

Spennende. Men så kan ingen av oss så mye om fly. Hehe. ^^ Ser i alle fall ut som du har en fin gjeng der å være med da! :D

Audun sa...

Hehe, tøffe uniformer da... men de burde jo sagt i fra at alle skulle ha solbriller;)

Anders sa...

Halla Kim. Dette høres sinnsykt kult ut!!! Se på deg a, "I am an amelikan pilot. I weal a suit to wolk" HAHA. Men seriøst, er misunnelig ass. Gleder meg til å se flere bilder fra skolen. Virker som dette er drømmen, dette her. Peace ut, kimmybooy!!!

steffan0870 sa...

hei Kim, mor din kom en tur hos Nordberg i dag for å vise hos bilder og ga oss blogg adressen din. Alle gutta på jobb hilser. Uniformen kler deg, mangler bare RayBan!!!!!!!!!
Ser ut som alt går bra, og du lever din "American Dream". Lykke til videre, dette klare du fint. Stéphane

Cammie sa...

Flytimer allerede :) ikke dårlig! Da er vel du i himmelen ;)