onsdag 1. oktober 2008

Solo Out of Charlie!

Hallo!

Da har jeg fått fløyet en del mere siden sist!, har fått logget noen timer!

Idag fløy jeg Solo ut av Charlie Airspace. Charlie Airspace er luftrommet over Daytona Beach International som er kontrollert! Trafikkmessig er Daytona travlere enn Gardermoen, pga alle småflyene som letter og tar av. Gardermoen har større fly, det er vel forskjellen!
Det gikk veldig bra! Følte meg ordentlig konge da jeg tok av! Første gangen jeg faktisk var helt alene fra rampen utenfor skolen min, hele flyturen og tilbake. Ordentlig gøy!

Ellers, så gikk det en dokumentar på nrk her forrige dagen! Faktor, om Harald Martin Brattbakk, eks proff i fotball som tok utdannelsen på Phoenix East! Det var ordentlig gøy å se!
Så sjekk ut linken hvis dere har noen minutter til overs!!
Storyen hans gjelder egentlig alle de norske studentene her på Phoenix East! Så dere får se litt fra skolen, og flyene, og ute på rampen!!

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/417526

Blitt mye flyging i det siste også gitt! Etter litt mas og press på instruktøren hadde han plutselig satt meg opp to flighter idag! 1 solo, og 1 dual flight! Og jaggu en flight imorgen også!! Det er 3 flighter på 2 dager. Meget bra! Spesielt etter å ha hatt 2-3 ganger hvor jeg har stått opp 05:00, fordi jeg har hatt en flight kl 7! Møtt opp på skolen, gjort HELE preflighten, også fått beskjed om at været er for dårlig til å fly! Da er det bare bilen hjem og i senga, kl 06:30. Det kan være litt frustrerende noen ganger, men sånn er været her. Det skifter hele tiden. Jeg skulle egentlig hatt solo out of charlie igår, men da var været for dårlig først, også ble det bra!, men da hadde vi ventet en time og hadde ikke tid til å fly. Så ble været bedre, og ute på dagen ble det noflight restriction pga ustabilt vær!

Hilsen KimF

1 kommentar:

bo sa...

Hei Kim Fredrik

Gratulerer med "Solo ut av Charlie Airspace".

Som du vet så vi på TV-programmet fra Phoenix East og det var litt rart å tenke på at du er der akkurat nå. Kjente igjen mye fra i sommer, morsomt.

Bra jobbet så langt synes Mamma, pappa
og Buster mjau (som leter rundt i huset etter broren sin når han ser han på msn:-))