Hei!!
Da har jeg blitt ferdig med Instrument Groundschool! Den startet jeg på i midten av november, og var ferdig nå på tirsdagen som var. På instrument så lærer vi litt mer om forskjellige systemer, hvordan de er bygd opp, og hvordan man skal kunne fly IFR- Instrument Flight Rules, med tanke på regler, prosedyrer, kart osv.
Når man flyr instrument, så flyr man bare på selve instrumentene, man ser ikke ut av cockpiten. Så da blir skyer ingen hindring lenger! Vanlige rutefly har IFR flightplan.
På mandag hadde jeg Stage 3 Written test, og på tirsdag var det End of Course Written test på Instrument GS. De gikk bra, så nå er jeg ferdig med GS, og skal begynne å fly instrument etter jul.
Ellers så har jeg fått småflysertifikatet også! Det fikk jeg idag! Eller Private Pilot License som det også heter. Så det var veldig gøy! Nå har jeg 3 striper på skuldra, istedet for 2! Det ser litt stiligere ut, hehe. og ikke så tomt oppå skuldern!
Det skal bli godt å komme hjem til jul, man får ikke helt julestemningen av rundt 30 grader og sol. Ganske merkelig å høre julesanger på radioen, mens det står palmer rundt omkring her. Idag kunne man faktisk vært på stranda!
Været her har begynt å bli litt merkelig igjen. Etter noen perioder med kaldfronter som kommer over Florida, med godvær, og kald luft, så temperaturen gikk ned til under 10 grader noen ganger, har det blitt rundt 25-30 grader igjen! En av dagene her var det 12 grader ute, og dagen etter var det faktisk 25 grader, så det er ganske ustabilt!
Imorgen er det meldt tordenbyger med masse regn. Det er det lenge siden vi har hatt her!
hadet bra!
4 kommentarer:
Kjempeflott gjennomført og GRATULERER! Nå gleder vi oss til du kommer hjem.
Hilsen fra Buster mjau, mamma og pappa:)
Hei på deg "lille fetter ape"
Jeg tar av meg hatten,bukker og GRATULERER så mye.Kommer en tur innom deg å hilser på,når du er kommer hjem på juleferie.
Hilsen"Store fetter ape"
Kjempebra jobbet Kim! Alltid kult med distinksjoner :)
Moro med 3 striper på skulderen a gitt! Ikke dumt. Det handler om å se bra ut, eller hvordan var nå dette her igjen?! :)
Legg inn en kommentar