Der fikk jeg Mr. Castranover. Så klokka 8 imorges var det oralcheck og kl 10 var det flyging!
Oralen gikk veldig bra, og jeg fikk vite jeg lå over snittet. Det var godt å høre, for da greide jeg å roe meg litt ned før flighten.
Vi fikk N1074U, siden jeg spurte om jeg kunne få den! Men det skulle ikke gå helt på skinner i starten!
Da vi startet opp venstre motor, hoppet en av låsene til cowlingen på motoren opp. Enda jeg sjekket den to ganger. Så da skrudde jeg av motoren og gikk ut for å lukke den. Så prøvde vi på nytt!, men enda en gang hoppet den av.
Så da gikk jeg til maintenance hallen og fikk tak i en kar som kunne hjelpe meg. Enda han skrudde til låsen, gikk den opp bare vi tok på den! Så da henta han litt ståltråd, og fikk satt den på plass midlertidig. Etter flighten måtte jeg sende flyet inn på maintenance.
Vi gjorde alt mulig av manøvre. Slowflight, power-on stall, power-off stall, Vmc Demo, emergency descend, steepturns, engine failure, full feather shutdown av venstre motor. Så dro vi til Flagler og gjorde normal landing, shortfield takeoff, shortfield landing, få motorstopp under takeoff, motorstopp i pattern. Da var han fornøyd og vi dro tilbake til Daytona.
Gratulerer, du er en commercial pilot nå!, sa han da vi parkerte!
Så nå står det på sertifikatet mitt:
Airplane MultiEngine Land; Instrument Airplane, Privat Pilot Privileges, Airplane Single Engine Land!!
2 kommentarer:
Kjære Kim Fredrik
GRATULERER!!!
Vi er kjempeglade og stolte på dine vegne. Godt jobbet.
Klem fra mamma og pappa og Buster mjau
Ser deg snart:)
Hei Lille fetter.
Hipp hipp hipp hurra hurra.
Gratulerer så mye,regner med at dette var pice off cake for deg som er en sånn kjernekar.Hilser så mye fra alle oss.Hilsen Store fetter
Legg inn en kommentar