lørdag 16. august 2008

Ferdig med groundschool!

Morn!

Da har jeg blitt ferdig med PrivatePilot Ground School, etter litt over 3 uker med intens lesing.
Den siste uka har vi hatt 3 prøver, en Stage 3 Exam og to End-Of-Course Exam.
Vi startet allerede andre uka med prøve, Stage 1. Og forrige uke hadde vi Stage 2 exam.
Stage examsene var prøver til forskjellige kapitler, og varierte fra 25-50 spm. End-Of-Course Exam er helt tilslutt og er spm til hele PrivatePilot teorien. Det var godt å bli ferdig med det! Da kan jeg slappe av litt mer.

Har lagt ut noen bilder fra siste flight. Da var det opp klokka 5 på morningen! Fikk tatt noen fine bilder av soloppgangen! Da jeg startet preflighten hadde ikke sola stått opp engang. Så jeg fikk med meg hele soloppgangen, og det gikk ganske fort. Man kunne se den sto opp, det var ganske spesielt!

Idag hadde jeg siste del av end of course exam og det gikk fint:)! Ellers har romkameraten min kommet hit! Per Kristian heter han! Veldig hyggelig kar, så det skal bli bra å bo sammen med han. Han diska opp første dagen med nudler og kylling til middag! Det smakte godt, etter en veldig drøy uke med mcdonalds og baguetter til lunsj og middag! Fælt å si det men, det har blitt litt mye fastfood.

Soldater fra Air National Guard kom hjem fra Irak idag, så parkeringsplassen var stappfull av familie og venner som skulle ta imot soldatene! Jeg fikk tatt noen bilder utifra rampen, hvor flyet ble møtt med vannkanoner fra brannbilene. Det skulle komme 3 fly, så det var ganske mange soldater som kom hjem fra Irak. Bildene ligger under denne tekstboksen!

Imorgen skal jeg ut og fly. Vi skal øve på landinger og jeg skal øve litt mer på å snakke på radioen. Det er ikke helt lett å snakke på radio, men det kommer seg med litt tørrtrening!

De siste dagene har det vært overskyet og noe regn. Det er egentlig bare fint, fordi det blir ganske varmt når sola steiker!

Videre utover nå så blir det ikke noe ny groundschool før jeg har fått småflylappen i boks. Så tiden framover vil gå med til flyging og muntlig timer med instruktøren. Instruktøren min er faktisk bare året eldre enn meg(!), og er fra Karlsrud, bare ett stopp med tbanen fra meg. Det var litt pussig!


De siste bildene jeg har lagt ut er med folk fra klassen min. De er fra over hele verden. Venezuela, Ecuador, India, Spania, Sør-Korea(!), Orlando i Florida, og oss norske da!

Hvis dere har sendt meg en mld på mobilen, og jeg ikke har svart så er det fordi jeg ikke har fått dem. Har litt problemer med å få meldinger fra Norge.

Jeg synes det er hyggelig å lese kommentarene, så skriv i vei=o)!

2 kommentarer:

bo sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
bo sa...

Hei Kimsen

Kjempebra jobbet!
Ennå så travelt du har hatt det synes jeg du er flink til å oppdatere bloggen din så vi/alle kan følge med litt.
Kos deg:))

Hilsen Mam og Buster mjau